Alapadatok | Megnevezés | Reklám, PR- és egyéb kommunikációs tevékenységet folytató egység vezetője | FEOR-kód | 1416-00 | Elhelyezkedés a FEOR-ban | - (főcsoport) Gazdasági, igazgatási, érdek-képviseleti vezetők, törvényhozók
- (csoport) Gazdasági tevékenységet segítő egységek vezetői
- (alcsoport) Gazdasági tevékenységet segítő egységek vezetői
| | Bemutatás | Rövid leírás | Gazdasági, szolgáltatási vagy költségvetési szervezetek vagy azok megfelelő szervezeti egységének a reklám, markting és tömegkommunikációs tevékenységeit és feladatait tervezi, szervezi, irányítja és ellenőrzi. | Jellemző tevékenységek | - tervezi, szervezi, irányítja, elemzi és ellenőrzi a felhasználóktól begyűjtött termékekkel kapcsolatos információkat
- módszereket dolgoz ki a piaci igények feltárása érdekében, reklámstratégiákat dolgoz ki
- meghatározza a reklám célját, ennek függvényében kidolgozza a költségvetést
- megvalósíttatja a reklámstratégiát, ellenőrzi annak a végrehajtását
- tárgyalásokat folytat a médiákkal, a hirdetési ügynökségek képviselőivel
- programokat tervez és szervez, hogy tájékoztassa a közvéleményt a szervezet céljairól, terveiről, eredményeiről
- tervezi, szervezi, irányítja és ellenőrzi a szervezeti egységéhez tartozó emberi erőforrást, gondoskodik annak hatékony felhasználásáról
- megállaptja és irányítja a szervezeti egységének a működési és adminisztrációs eljárásait
- tervezi és irányítja a tevékenységéhez kapcsolódó pénzalapok felhasználását
- képviseli a cégét vagy a szervezeti egységét más cégek vagy más részlegek előtt
| | Körülmények | Munkakörnyezet | - részben belső helyszínen dolgozik
- gyakori az utazás, helyszínváltoztatás
| Egészségügyi tényezők | - a gyakori helyváltoztatás ép mozgásszerveket igényel
- súlyosabb érzékszervi károsodás kizáró ok
- látás, beszédkészség zavara és a halláscsökkenés kizáró ok
| Pszichikai tényezők | - kiváló kapcsolatteremtő és konfliktuskezelő képességet igényel
- jó elemző, problémamegoldó képességet igényel
| Várható változások | - Előtárbe kerül és prioritást kap a magyar termékek képviselete és terjesztése.
- Szélesedik a reklámozandó termékek köre, fokozódik a versenyhelyzet.
- Nagyfokú mobilitásra lesz szükség a munkavégzéshez.
- Fokozott igény jelentkezik a szakmailag jól képzett menedzserek iránt.
- Várható a környezetevédelmi előírások szigorodása (szellektív hulladékgyűjtés, környezetbarát csomagolás, természetes alapanya, stb), melyeket a piackutatásba, reklámozásba, értékesítésbe is be kell építeni.
- Növekszik a manipulatív elemek megjelenése a nagyobb piaci részesedés elérése érdekében.
| | Foglalkozásjellemzők | Képességek szükségessége | - manuális képesség
- matematikai képesség
- térbeli tájékozódás
- figyelem koncentráció
- problémamegoldás
- kreativitás
- stressz tolerancia
- alkalmazkodóképesség
- pontosság, precizitás
- szervezőkészség
- önállóság
- együttműködőképesség
- empátia
- felelősségvállalás
- kommunikációs készség
| Jellemző munkamód | Tárgyias (20%) (80%) Személyközpontú Önálló (80%) (20%) Csoportos Irányító (90%) (10%) Végrehajtó | | | | Képzés | OKJ szakképesítések | | Felsőoktatási szakok | | Korábbi szakképesítések | | | Munkakörök és rokon foglalkozások | Foglalkozás és munkakörei | | Rokon foglalkozások | | | |