Alapadatok | Megnevezés | PR tevékenységet végző tervező, szervező | FEOR-kód | 2532-00 | Elhelyezkedés a FEOR-ban | - (főcsoport) Felsőfokú képzettség önálló alkalmazását igénylő foglalkozások
- (csoport) Gazdálkodási jellegű foglalkozások
- (alcsoport) Kereskedelmi és marketingfoglalkozások
| | Bemutatás | Rövid leírás | A PR tevékenységet végző személy a gazdasági, költségvetési vagy egyéb szervezetek reklám- és tömegkommunikációs tevékenységét és megjelenítését tervezi és szervezi. Tevékenységének célja, hogy kedvező véleményt alakítson ki az általa képviselt cégről. | Jellemző tevékenységek | - tervezi, szervezi, irányítja és ellenőrzi a fogyasztók tájékoztatását
- információkat gyűjt és elemez a felhasználóktól, a vállalat által gyártott vagy forgalmazott termékekről
- az értékesítés érdekében feltárja a piaci igényeket
- a megfigyelés, a kérdőíves vagy személyes kikérdezés, a kutatás, a kísérlet módszereivel elemzi az aktuális helyzetet
- az elemzésekből összegyűjtött információk alapján javaslatokat tesz a vezetőségnek a pozitív közvélemény fokozása és a jövedelmezőség növelése érdekében
- kidolgozza és megvalósítja a reklámstratégiát
- felhasználja és alkalmazza a reklám eszközeit, a hirdetés, a közönségkapcsolat (public relations - PR) és az eladásösztönzés különböző formáit
- együttműködik a reklámügynökségekkel a különböző kampányok megszervezésekor és kivitelezésekor
- tárgyalásokat folytat a médiák, valamint a hirdetési ügynökségek képvislőivel
- programokat tervez és szervez, hogy tájékoztassa a közvéleményt a szervezet céljairól, terveiről, eredményeiről,
- elvégzi az ezzel kapcsolatos nyilvántartási és adminisztrációs munkát
| | Körülmények | Munkakörnyezet | - részben belső helyszínen dolgozik
- gyakori az utazás, helyszínváltoztatás
| Egészségügyi tényezők | - a gyakori helyváltoztatás ép mozgásszerveket igényel
- súlyosabb érzékszervi károsodás kizáró ok
- látás, beszédkészség zavara és a halláscsökkenés kizáró ok
| Pszichikai tényezők | - jó tűrőképességet igényel
- jó kapcsolatépítő és együttműködési készséget igényel
| Várható változások | - Fontosabbá válik a magyar termékek képviselete és terjesztése.
- Szélesedik a reklámozandó termékek kapcsolatok köre, fokozódik a versenyhelyzet.
- Nagyfokú mobilitásra lesz szükség a munkavégzéshez.
- Fokozott igény jelentkezik a szakmailag jól képzett PR-os ügyintéző iránt.
- Várható a környezetevédelmi előírások szigorodása (szellektív hulladékgyűjtés, környezetbarát csomagolás, természetes alapanya, stb), melyeket a reklámba is be kell építeni.
- Növekszik a manipulatív elemek megjelenése a szakma művelésekor.
| | Foglalkozásjellemzők | Képességek szükségessége | - manuális képesség
- matematikai képesség
- térbeli tájékozódás
- figyelem koncentráció
- problémamegoldás
- kreativitás
- stressz tolerancia
- alkalmazkodóképesség
- pontosság, precizitás
- szervezőkészség
- önállóság
- együttműködőképesség
- empátia
- felelősségvállalás
- kommunikációs készség
| Jellemző munkamód | Tárgyias (30%) (70%) Személyközpontú Önálló (70%) (30%) Csoportos Irányító (60%) (40%) Végrehajtó | | | | Képzés | OKJ szakképesítések | | Felsőoktatási szakok | | Korábbi szakképesítések | | | Munkakörök és rokon foglalkozások | Foglalkozás és munkakörei | | Rokon foglalkozások | | | |