Hogyan használd? Klikkelj! A Foglalkozásajánló működése

Foglalkozáskereső (FEOR 08 szerint) Foglalkozáskereső (FEOR 08 szerint)

Humánpolitikai adminisztrátor - (FEOR 4134-00) Foglalkozás
Alapadatok
Megnevezés Humánpolitikai adminisztrátor
FEOR-kód 4134-00
Elhelyezkedés a FEOR-ban
  • (főcsoport) Irodai és ügyviteli (ügyfélkapcsolati) foglalkozások
  • (csoport) Irodai, ügyviteli foglalkozások
  • (alcsoport) Irodai szaknyilvántartási foglalkozások
Bemutatás
Rövid leírás A humánerő-gazdálkodási ügyintéző gazdálkodó szervezetekben munkaviszony létesítésével, fenntartásával, megszüntetésével kapcsolatos információs, adminisztrációs és ellátási feladatokat végez az adott munkaügyi jogszabályok szerint, valamint folyamatosan végzi a dolgozók szakmai képzésével, továbbtanulásával kapcsolatos ügyintézést.
Jellemző tevékenységek
  • A vezetővel egyeztetve meghirdeti a betöltetlen álláshelyeket.
  • A jelentkezőket tájékoztatja a feltételekről.
  • Felveszi a telefonokat, a bejelentkezőket kapcsolja, vagy információt nyújt, időpontot egyeztet.
  • Fogadja a látogatókat.
  • Elkészíti, majd folyamatosan felülvizsgálja, módosítja a munkaszerződéseket.
  • A ki- és belépőkről napi létszámnyilvántartást vezet.
  • Megállapítja,a dolgozók évi szabadságát, szabadságolási ütemtervet készít.
  • A személyügyi iratokat és pályázati anyagokat megőrzi és nyilvántartja.
  • Bérbesorolással kapcsolatos feladatokat végez.
  • Statisztikákat, nyilvántartásokat készít.
  • Tájékoztatja a dolgozókat tanfolyamokról, szakmai továbbképzési lehetőségekről, és jelentkezés esetén elvégzi a szükséges adminisztrációs feladatokat.
  • Munkája során együttműködik a dolgozókkal, a szervezet vezetőivel és különböző szakterületekkel.
  • Számítógépet használ, ismeri az irodai szoftvereket, kezeli a faxot, internet használ, másol, scannel.
  • Nyilvántartásokat vezet, adatok gyűjtése és foglal rendszerbe.
  • Kapcsolatot tart az intézmény dolgozóival, a belső egységekkel és a külső szervezetekkel.
  • Iktat, rendszerez és irattároz
  • Értekezleteken jegyzőkönyvet készít.
  • Elvégzi a szükséges archiválási feladatokat.
  • Szükség esetén intézkedik a meghibásodott irodatechnikai berendezések javíttatásáról.
  • Szükség esetén felettese utasítására köteles ellátni bármely más osztályon/részlegen teljeskörű helyettesítési feladatokat.
  • Továbbképzésen vesz részt.
Körülmények
Munkakörnyezet
  • Zárt belső térben, irodai körülmények között ülve végzi munkáját.
  • Ritkább esetben kell állnia, illetve járkálnia.
Egészségügyi tényezők
  • Túlnyomórészt ülő munka megterheli a belső szerveket, a gerincet
  • A túlnyomóan számítógéppel végzett munka rontja a szemet, általában károsítja az egészséget
  • A légkondicionáló allergiás és felsőlégúti panaszokat okoz
  • A rendszeres ügyfélkapcsolat megfertőződési lehetőséggel jár.
Pszichikai tényezők
  • A pályázók elutasítása, a felmondások jelentős mentális terheléssel járnak.
  • Az eredményes munkához elengedhetetlen a csapatban való munkavégzés képessége
  • A váratlan helyzetek érzelmi megterhelést okoznak
  • Gyakori az idő szorításában végzett munka, ami fontossá teszi a stresszhatások kezelését, a figyelemkoncentrációt
Várható változások
  • Társtudományok ismerete egyre elengedhetetlenebb (pszichológia, számítástechnika, szociológia, vállalatirányítási rendszerek, konfliktuskezelés)
  • Általánossá válik a dolgozói elégedettség figyelembevétele
  • A humán szakemberek iránti kereslet erőteljesen megnövekedett az utóbbi években és várható, hogy növekedni fog a jól képzett munkatársak iránti igény.
  • Tárgyalóképes, magas szintű nyelvi kifejezőkészség írásban és szóban
  • A gyorsan változó gazdasági és társadalmi folyamatok miatt egyre fontosabb a stressz tűrő képesség
  • Fontos az új iránti fogékonyság
  • Nő a rugalmasság és a szervezőkészség iránti igény
  • Az idegen nyelvtudás itt is egyre inkább előtérbe kerül.
  • A szervezőgézség, a pontosság, a precizitás, a jó kapcsolatteremtő készség különösen szükséges feltételei a szakmának.
Foglalkozásjellemzők
Képességek szükségessége
  • manuális képesség
  • matematikai képesség
  • térbeli tájékozódás
  • figyelem koncentráció
  • problémamegoldás
  • kreativitás
  • stressz tolerancia
  • alkalmazkodóképesség
  • pontosság, precizitás
  • szervezőkészség
  • önállóság
  • együttműködőképesség
  • empátia
  • felelősségvállalás
  • kommunikációs készség
Jellemző munkamód
Tárgyias (80%)
(20%) Személyközpontú
Önálló (40%)
(60%) Csoportos
Irányító (0%)
(100%) Végrehajtó
Képzés
OKJ szakképesítések
Felsőoktatási szakok
Korábbi szakképesítések
Érdekességek
A foglalkozáshoz tartozó érdekességek
Munkakörök és rokon foglalkozások
Foglalkozás és munkakörei
Rokon foglalkozások