Hogyan használd? Klikkelj! A Foglalkozásajánló működése

Foglalkozáskereső (FEOR 08 szerint) Foglalkozáskereső (FEOR 08 szerint)

Ügyfél- (vevo)tájékoztató - (FEOR 4224-00) Foglalkozás
Alapadatok
Megnevezés Ügyfél- (vevo)tájékoztató
FEOR-kód 4224-00
Elhelyezkedés a FEOR-ban
  • (főcsoport) Irodai és ügyviteli (ügyfélkapcsolati) foglalkozások
  • (csoport) Ügyfélkapcsolati foglalkozások
  • (alcsoport) Ügyfélkapcsolati foglalkozások
Bemutatás
Rövid leírás Fogadja az ügyfelek/vevők megkereséseit, kezeli a cég termékeivel kapcsolatban felmerült problémáikat és tájékoztatást, illetve szolgáltatásokat nyújt részükre, illetve rögzíti, nyilvántartja, továbbítja az ehhez kapcsolódó adatokat, információkat.
Jellemző tevékenységek
  • felveszi az ügyféllel, vevővel a kapcsolatot (telefonon, on-line, sms-ben, e-mailben, stb.) vagy személyesen fogadja
  • kezeli a közvetett csatornán (email, fax, levél, sms, chat stb) érkező megkereséseket
  • azonosítja az ügyfelet és a megkeresés célját, a probléma tárgyát
  • felméri az ügyfél igényét és dönt az ügyintézésben való kompetenciájáról
  • kezeli az észrevételeket, panaszokat, reklamációt, illetve továbbítja azt
  • elvégzi a kért szolgáltatást vagy továbbítja az ügyet
  • kezeli (rögzíti és/vagy módosítja) az adatokat
  • megkeresi a probléma megoldásához szükséges információt
  • ajánlja a kapcsolódó szolgáltatásokat
  • ismerteti a kínált termék előnyeit, értékesítés-előkészítést (promóciót) végez, segít a döntések meghozatalában
  • értékesítési tevékenységet végez, feladatkörének megfelelően ajánlatot tesz
  • rögzíti a vevő /ügyfél rendeléseit,
  • továbbítja, kielégíti a megrendeléseket
  • információt megkeres, átad, és visszacsatolást kér az átadott információról
  • szállítást szervez
  • kapcsolatba lép a társ-szervezetekkel (pl. hitel-ügyintézés)
  • tájékoztat az ügyintézés további menetéről, az igénnyel kapcsolatos lehetőségekről
  • dokumentálja az elvégzett szolgáltatást, a feladat végrehajtását, az értékesítést, kimutatásokat készít
  • visszacsatolást kér az ügyféltől az ügyintézésről
  • felhasználja a fejlesztéshez a vevői reklamációkat és visszajelzéseket
Körülmények
Munkakörnyezet
  • Munkáját belső helyszínen ülve, időnként állással, járással végzi.
  • A szóbeli információ átadásának fontos szerepe van.
  • Munkaideje nagy részében ülőmunkát végez, amit általában korszerű irodatechnikai berendezések segítenek.
  • A munkavégzés helyszíne állandó, a munkaidő kötött.
  • A vevőszolgálatok üzemelhetnek meghosszabbított nyitvatartással, három műszakban, illetve hétvégén, vagy akár non-stop is az ügyfelek érdekében.
Egészségügyi tényezők
  • a kar, a kéz és az ujjak épsége és használata szükséges
  • a jó látásélesség fontos az adminisztráció során
  • ép hallást és beszédkészséget igénylő tevékenységi terület
  • fogyatékkal élők nem képesek a foglalkozás gyakorlására
  • mozgáskorlátozottak elláthatják ezt a munkakört
Pszichikai tényezők
  • számolni kell azzal, hogy a vevőszolgálathoz fordulók ingerülten vagy elutasítóan reagálhatnak
  • nélkülözhetetlen a fokozott figyelemösszpontosítás képessége
  • az önuralmat, toleranciát próbáratevő ügyféli viselkedésformák türelmes, kifogástalan udvariassággal történő kezelése alapkövetelmény
  • a problémák megoldásához megfelelő rugalmasságra, segítőkészségre van szükség
  • a rendszeresen ismétlődő tevékenységek monotóniatűrést igényelnek
  • az érzelmi megterhelések feldolgozása nagy érzelmi stabilitást, stressztűrést, kiegyensúlyozottságot és pozitív szemléletet igényel
  • a különböző kultúrákhoz, közösségekhez tartozó, sajátjától távolabb álló értékrendet követő ügyfelek elfogadása
Várható változások
  • A kommunikációs csatornák folyamatosan bővülnek ezen a munkaterületen, ami növeli a tevékenység komplexitását és a munkatársakkal szemben támasztott követelményeket.
  • Ez egy feljövőben lévő szakma, ahol egyre inkább igénnyé válik a munkáltatók részéről a vevőszolgálati munkatársak bekapcsolódása az értékesítési, illetve a promóciós feladatkörbe is.
  • A munkakörből adódó stresszhatások kezelésének, a feszültségek feldolgozásában való rendszeres segítség nyújtásnak fokozódik a jelentősége ezen a munkaterületen.
Foglalkozásjellemzők
Képességek szükségessége
  • manuális képesség
  • matematikai képesség
  • térbeli tájékozódás
  • figyelem koncentráció
  • problémamegoldás
  • kreativitás
  • stressz tolerancia
  • alkalmazkodóképesség
  • pontosság, precizitás
  • szervezőkészség
  • önállóság
  • együttműködőképesség
  • empátia
  • felelősségvállalás
  • kommunikációs készség
Jellemző munkamód
Tárgyias (30%)
(70%) Személyközpontú
Önálló (80%)
(20%) Csoportos
Irányító (50%)
(50%) Végrehajtó
Multimédia
Foglalkozás bemutató film
Foglalkozás bemutató mappa
Képzés
OKJ szakképesítések
Felsőoktatási szakok
Korábbi szakképesítések
Munkakörök és rokon foglalkozások
Foglalkozás és munkakörei
Rokon foglalkozások