Képzés Képzés

Pályaorientációs konzulens és Nemzeti Pályaorientációs Portál felhasználó képzés

 

Bővebben

Pályaorientációs-fejlesztés Pályaorientációs-fejlesztés

...

NSZFT Pályaorientációs Bizottság NSZFT Pályaorientációs Bizottság

Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Tanács Pályaorientációs Bizottsága

 

Bővebben ...

ELGPN ELGPN

Európai Pályaorientációs Szakpolitikai Hálózat (European Lifelong Guidance Policy Network – ELGPN)

 

Bővebben

 

Nemzeti Pályaorientációs Portál

 

Pályaorientáció, Életpálya-tanácsadás folyóirat: T222

 

 

Pályaorientáció, Életpálya-tanácsadás folyóirat

  

Pályaorientáció, Életpálya-tanácsadás folyóirat: ESZA
Lezajlott a Szakma mesterei kurzus befejező alkalma 2015. május 20-22. Lezajlott a Szakma mesterei kurzus befejező alkalma 2015. május 20-22.

Lezajlott a Szakma mesterei kurzus befejező alkalma
(Budapest, 2015. május 20-22.)


A TÁMOP 2.2.2-12/1 kiemelt projekt keretei között megrendezésre került a „Szakma mesterei” kurzus második, befejező alkalma 2015. május 20-22. között. A „Szakma mesterei” programjain – az előző alkalomhoz hasonlóan-, delegáltak vettek részt Magyarország minden megyéjéből, öt szakterület intézményeit képviselve. A kurzus összesen 99 fő részvételével valósult meg.


A Kereskedelmi és Iparkamarák pályaorientációs szakemberei, a KLIK szakképző intézményeit képviselő pedagógusok, az Új Nemzedék Központ pályaorientációs szakemberei, a Pedagógiai Szakszolgálatok szakemberei, valamint a Kormányhivatalok Foglalkoztatási Főosztályainak pályaorientációs szakemberei a három napos rendezvény keretei között jó gyakorlatokkal ismerkedhettek meg, valamint folytatták az előző alkalommal megkezdett hálózatépítést, melynek fontos eleme volt a plenáris ülésen való közös gondolkodás a szakterületet érintő etikai kódex tartalmáról.
 
A plenáris ülést a TÁMOP-2.2.2-12/1 kiemelt projekt osztályvezetője, Török Réka nyitotta meg, aki köszöntötte a résztvevőket, illetve összefoglalta az előző alkalom eredményeit. Borsos József, a Zala Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztályának főosztályvezetője Zala megye pályaorientációs jó gyakorlatait mutatta be, kiemelve, hogy a tevékenységek szervezéséhez elengedhetetlen a képzett szakemberek jelenléte és a szakemberek közötti együttműködés. Dr. Kiss István, az Eötvös Loránd Tudományegyetem és a Heidelbergi Egyetem képviseletében az életpálya-vezetési készségek fejlesztési lehetőségeiről tartott előadást. Dr. Kiss István beszámolt arról a kutatási eredményről is, amely több ezer egyetemista felmérése után azt mutatta, hogy a pályatervek beszélgetésben való feldolgozása csökkenti a lemorzsolódás és a pszichés betegségek kialakulásának (pl. depresszió, szorongás) veszélyét. Dr. Lukács Fruzsina, a TÁMOP-2.2.2-12/1 kiemelt projekt eszközfejlesztési munkacsoport koordinátora a szakemberek kompetenciáiról, valamint az elérhető továbbképzési lehetőségekről tartott előadást a delegáltaknak.
A program második napján az Európai Életpálya-tanácsadási Szakpolitikai Hálózat (ELGPN, www.elgpn.eu) szakértője, Dr. Deirdre Hughes az Európai Unión belüli pályaorientációs gyakorlatokat ismertette. Dr. Hughes hangsúlyozta a szakmai szervezetek szerepét az életpálya-tanácsadás szerepének megerősítésében, valamint kiemelte, hogy tanácsadóként az elérhető állások tanácskérőkkel való megismertetését, a kliens készségeit és személyes fejlődésének elősegítését kell szem előtt tartanunk. Dr. Tratnyek Magdolna ismertette a TÁMOP-2.2.2-12/1 kiemelt projekt keretei között elkészült etikai kódex tervezetet, majd szakmai konzultációra kérte fel a delegáltakat a kódex tartalmával kapcsolatban.

 

Az interaktív workshopok keretében ismertetett jó gyakorlatok, módszertanok három témához kapcsolódtak: Dr. Katona Nóra és Dr. Kukla Mária „Pályatanácsadás sajátos élethelyzetekben (sajátos nevelési igényű tanulók)”, Dr. Tratnyek Magdolna és Dr. Kiss István „Az életút tervezés módszerei, míg Tenner Kata és Gebauer Ferenc „Életpálya-vezetési készségek fejlesztése” témában adta át tudását a résztvevőknek.
 

A résztvevői visszajelzések alapján a rendezvény hasznosnak bizonyult a leendő pályaorientációs rendszer bázisának megteremtése céljából.